Szacunek wartości świadczenia usług przygotowania i przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego jako pełnomocnik zamawiającego oraz doradztwa z zakresu zamówień publicznych
Warszawa, 10.03.2023 r.
W związku z koniecznością oszacowania wartości zamówienia prosimy o szacunek wartości świadczenia usług przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego jako pełnomocnik zamawiającego oraz doradztwa z zakresu zamówień publicznych.
- ZAMAWIAJĄCY
Rzecznik Finansowy z siedzibą w Warszawie
ul. Nowogrodzka 47a, 00-695 Warszawa;
NIP 525-15-66-173
Szacowanie wartości jest prowadzone zgodnie z art. 36 i nie stanowi przedmiotu zamówienia publicznego, regulowanego ustawą z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz.U. z 2022 r. poz. 1710) (dalej: "ustawa Pzp").
- OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
- Przedmiot zamówienia:
- Zamówienie podstawowe
- bieżące świadczenie usług przygotowania i przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych, w imieniu i na rzecz Zamawiającego jako pełnomocnik Zamawiającego, w ten sposób że Zamawiający w ramach przedmiotu Umowy przewiduje zlecić Wykonawcy przeprowadzenie 10 postępowań, w tym:
-
- 2 postępowania o wartości równej lub przekraczającej progi unijne;
- 8 postępowań o wartości od 130 tys zł do wysokości progów unijnych;
- w okresie 24 miesięcy od dnia zawarcia Umowy.
Wykonawca będzie dokonywał oceny prawnej oraz współtworzył materiały opracowane i przekazywane przez Zamawiającego, pod względem ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności w zakresie:
- proponowanej procedury lub trybu postępowania,
- warunków udziału w postępowaniu, wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków,
- opisu przedmiotu zamówienia,
- informacji o wyliczeniu wartości zamówienia,
- wysokości wadium,
- proponowanego zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia,
- przygotowanej analizy potrzeb i wymagań.
Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe przygotowanie i przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, udzielanie porad i konsultacji, bieżącą i stałą współpracę przy przygotowaniu i prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówienia, doradztwo w zakresie regulacji prawnych w zakresie zamówień publicznych na rzecz komisji przetargowej, udział w pracy komisji przetargowej oraz sporządzanie w powierzonym zakresie Specyfikacji Warunków Zamówienia, umów, innych dokumentów, informacji i pism.
Zamawiający oczekuje udzielania porad i konsultacji w formie telefonicznej oraz elektronicznej, odbywanie okresowych spotkań w formie zdalnej lub w siedzibie Wykonawcy, bądź Zamawiającego.
O formie i miejscu spotkania każdorazowo decyduje Zamawiający, informując o tym Wykonawcę z co najmniej 24 godzinnym wyprzedzeniem z tym zastrzeżeniem że spotkania przeprowadzane w formie stacjonarnej (w siedzibie Zamawiającego, bądź Wykonawcy) będą organizowane nie częściej niż 5 razy w miesiącu.
- doradztwie prawnym z zakresu zamówień publicznych dotyczących m.in. interpretacji przepisów z zakresu Pzp oraz procedur związanych z przeprowadzaniem zamówień do 130 tys. zł oraz reprezentacji przed Krajową Izbą Odwoławczą w ilości maksymalnie 360 godzin w okresie 24 miesięcy od dnia zawarcia Umowy.
Zamawiający oczekuje udzielania porad i konsultacji w formie telefonicznej oraz elektronicznej, sporządzania opinii i ekspertyz na zlecenie Zamawiającego, odbywanie okresowych spotkań w formie zdalnej lub w siedzibie Wykonawcy, bądź Zamawiającego.
O formie i miejscu spotkania każdorazowo decyduje Zamawiający, informując o tym Wykonawcę z co najmniej 24 godzinnym wyprzedzeniem z tym zastrzeżeniem że spotkania przeprowadzane w formie stacjonarnej (w siedzibie Zamawiającego, bądź Wykonawcy) będą organizowane nie częściej niż 5 razy w miesiącu.
- Zamówienie opcjonalne
- bieżące świadczenie usług przygotowania i przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych, w imieniu i na rzecz Zamawiającego jako pełnomocnik Zamawiającego, w ten sposób że Zamawiający w ramach przedmiotu Umowy przewiduje zlecić Wykonawcy przeprowadzenie 5 postępowań, w tym:
-
- 1 postępowanie o wartości równej lub przekraczającej progi unijne;
- 4 postępowania o wartości od 130 tys zł do wysokości progów unijnych;
- możliwość realizacji usługi o dodatkowy okres 12 miesięcy
Wykonawca będzie dokonywał oceny prawnej oraz współtworzył materiały opracowane i przekazywane przez Zamawiającego, pod względem ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności w zakresie:
- proponowanej procedury lub trybu postępowania,
- warunków udziału w postępowaniu, wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków,
- opisu przedmiotu zamówienia,
- informacji o wyliczeniu wartości zamówienia,
- wysokości wadium,
- proponowanego zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia,
- przygotowanej analizy potrzeb i wymagań.
Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe przygotowanie i przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, udzielanie porad i konsultacji, bieżącą i stałą współpracę przy przygotowaniu i prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówienia, doradztwo w zakresie regulacji prawnych w zakresie zamówień publicznych na rzecz komisji przetargowej, udział w pracy komisji przetargowej oraz sporządzanie w powierzonym zakresie Specyfikacji Warunków Zamówienia, umów, innych dokumentów, informacji i pism.
Zamawiający oczekuje udzielania porad i konsultacji w formie telefonicznej oraz elektronicznej, odbywanie okresowych spotkań w formie zdalnej lub w siedzibie Wykonawcy, bądź Zamawiającego.
O formie i miejscu spotkania każdorazowo decyduje Zamawiający, informując o tym Wykonawcę z co najmniej 24 godzinnym wyprzedzeniem z tym zastrzeżeniem że spotkania przeprowadzane w formie stacjonarnej (w siedzibie Zamawiającego, bądź Wykonawcy) będą organizowane nie częściej niż 5 razy w miesiącu.
- doradztwie prawnym z zakresu zamówień publicznych dotyczących m.in. interpretacji przepisów z zakresu Pzp oraz procedur związanych z przeprowadzaniem zamówień do 130 tys. zł oraz reprezentacji przed Krajową Izbą Odwoławczą w ilości maksymalnie 180 godzin w okresie 12 miesięcy od dnia zawarcia Umowy.
Zamawiający oczekuje udzielania porad i konsultacji w formie telefonicznej oraz elektronicznej, sporządzania opinii i ekspertyz na zlecenie Zamawiającego, odbywanie okresowych spotkań w formie zdalnej lub w siedzibie Wykonawcy, bądź Zamawiającego.
O formie i miejscu spotkania każdorazowo decyduje Zamawiający, informując o tym Wykonawcę z co najmniej 24 godzinnym wyprzedzeniem z tym zastrzeżeniem że spotkania przeprowadzane w formie stacjonarnej (w siedzibie Zamawiającego, bądź Wykonawcy) będą organizowane nie częściej niż 5 razy w miesiącu.
- Postępowania, o których mowa w ust. 1a) i 1b) pkt 1 powyżej będą prowadzone w sposób kompleksowy od przygotowania do zawarcia umowy lub prawomocnego unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia. W szczególności w ramach realizowanych usług, Wykonawca zobowiązuje się do:
-
- Zweryfikowania po względem zgodności z ustawą Pzp opisu przedmiotu zamówienia sporządzonego przez Zamawiającego,
- Określenia, wspólnie z Zamawiającym kryteriów oceny ofert, warunków udziału w postępowaniu oraz istotnych postanowień umowy / wzoru umowy,
- Przygotowania Specyfikacji Warunków Zamówienia,
- Opracowania ogłoszenia o zamówieniu,
- Przesłania ogłoszenia do publikacji i zamieszczenia go zgodnie z wymaganiami ustawy Pzp, w tym publikacji postępowania na platformie zakupowej (której ewentualne koszty ponosi Wykonawca),
- Sporządzania niezbędnych wyjaśnień, zawiadomień, oświadczeń, informacji oraz innych pism niezbędnych do przeprowadzenia postępowania w sposób przejrzysty, obiektywny i niedyskryminujący,
- Prowadzenia korespondencji dotyczącej postępowania,
- Dokonania czynności otwarcia złożonych ofert oraz wyboru oferty najkorzystniejszej,
- Ustalenia ostatecznej treści umowy w sprawie zamówienia publicznego i przygotowania jej do podpisania przez strony umowy,
- W przypadku konieczności unieważnienia postępowania – przygotowania pisma o unieważnieniu postępowania i opublikowaniu go zgodnie z wymaganiami ustawy,
- Sporządzenie protokołu postępowania,
- Przekazanie Zamawiającemu wszystkich dokumentów związanych z postępowaniem.
- Usługa, o której mowa w ust. 1 pkt 1a) i 1b) powyżej odpowiada zakresowi pomocniczych działań zakupowych, o których mowa w art. 37 ust. 3 ustawy Pzp. Wykonawca realizując zamówienie w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego będzie występował w postępowaniach jako pełnomocnik Zamawiającego. Tym samym zadaniem Zamawiającego będzie wykonanie poza obsługą prawną wszelkich czynności administracyjnych, technicznych, biurowych związanych z przygotowaniem i prowadzeniem postępowania. Wykonawca zapewnia również w cenie oferty platformę zakupową lub zobowiązuje się korzystać z rozwiązań ogólnodostępnych i bezpłatnych (koszt platformy, prowadzenia strony itp. będzie leżał po stronie Wykonawcy).
- Podczas realizacji przedmiotu Umowy Wykonawca będzie zobowiązany do:
-
- ścisłej współpracy z Zamawiającym, w tym wymaganych właściwą realizacją zamówienia, kontaktów osobistych, telefonicznych oraz e-mailowych;
- realizacji zamówienia zgodnie z wymogami Zamawiającego oraz ustaleniami podjętymi wspólnie z Zamawiającym w trakcie przygotowań do realizacji zamówienia;
- działania z dochowaniem należytej staranności i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
- Termin realizacji
Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w terminie 24 miesięcy od dnia zawarcia Umowy (zamówienie podstawowe) z możliwością przedłużenia o 12 miesięcy (zamówienie opcjonalne).
Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie przystąpić do realizacji zamówienia.
W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca odpowiada za koordynację i nadzór nad wszelkimi działaniami podejmowanymi w związku z realizacją zamówienia przez zatrudnionych pracowników oraz osób współpracujących z Wykonawcą w celu zapewnienia należytego i terminowego wykonania zamówienia.
Wykonawca odpowiada za wypełnienie wszelkich zobowiązań formalno-prawnych i finansowych wobec swoich pracowników i osób współpracujących z nim, przy lub na rzecz realizacji niniejszego zamówienia oraz za współpracę z nimi, w tym za przekazanie otrzymanych od Zamawiającego informacji dotyczących przedmiotu zamówienia.
Do świadczenia usług objętych niniejszym zamówieniem Wykonawca powinien wyznaczyć co najmniej 5 osobowy zespół posiadający odpowiednie doświadczenie w wykonywaniu kluczowych czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz doradztwie z zakresu prawa zamówień publicznych, a także niezbędne uprawnienia.
- ZAPYTANIA O PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Dodatkowych informacji udziela:
Pani Ewelina Pepel pod adresem email:
e.pepel@rf.gov.pl
oraz
Pani Magdalena Strzałkowska pod adresem e-mail:
m.strzalkowska@rf.gov.pl
- TERMIN SKŁADANIA OFERT SZACUNKOWYCH
Oferty szacunkowe proszę składać do dnia 16.03.2023 r. do godziny 12.00 na adres mailowy:
przetargi@rf.gov.pl